Dit was onze reis door Spanje

We zijn alweer bijna drie weken weer terug vanuit Spanje en wat hebben we heerlijk gehad. In iets minder dan twee weken hebben we drie prachtige steden gezien. Natuurlijk komen hier nog voldoende artikeltjes op de blog vol tips en leuke hotspots, maar vandaag neem ik je eerste mee in een mini (foto)verslag van onze reis!

Onze vakantie begon op Schiphol. Het was anderhalf jaar geleden dat we voor het laatst hadden gevlogen en ik kan je zeggen: dat had ik enorm gemist! Ik hou echt van vliegen en vind het altijd een feestje om op de ene plek in te stappen en binnen een paar uur op een compleet andere plek te zijn.

Onze reis begon in Madrid. We hadden een enorm fijn hotel midden in het centrum om de hoek van de Gran Via (7 Islas hotel) en vanaf daar hebben we alles lopend afgedaan. Zoals altijd ontbraken de boekjes van Time to momo niet en vooral in Madrid hebben we daar veel aan gehad. De eerste middag gingen we vooral op pad in de buurt, ergens een hapje eten, beetje winkelen en vooral genieten van een nieuwe plek.

Het was voor ons allebei de eerste keer in Madrid en we hebben dan ook wat bekende bezienswaardigheden gezien. Niet al teveel, want het was ook een trip waarbij we vooral deden waar we zin in hadden. Maar we zijn niet weggegaan voordat we het Palacio Real, het Retiro Park en Sol hebben gezien.

Daarnaast hebben we o.a. enorm lekker gegeten bij Zenith, maar binnenkort komt er nog een artikeltje online met fijne hotspots in Madrid.

Na vier heerlijke dagen vervolgden we onze trip naar Valencia! In circa twee uur sta je in het centrum van Valencia. Ook hier hadden we een hotel op een heerlijke, centrale plek (SH Ingles Boutique Hotel) en nadat we ons een beetje hadden opgefrist en onze koffers hadden gedropt gingen we weer op pad.

Ik werd verliefd op Dulche de Leche (een hotspots die je echt, echt niet mag missen) en merkte al snel dat ik Valencia wel een heel leuke stad vond. Hier komen we in ieder geval nog een keertje terug.

Aangezien Valencia aan het strand ligt, zijn we ook een dagje naar het strand gegaan. In Valencia kun je je prima met de fiets verplaatsen en op veel blogs en websites kwam ik tegen dat je gemakkelijk met de fiets naar het strand kunt gaan, maar wij besloten de bus te nemen. We hebben een paar uur in de schaduw een boek gelezen en uiteindelijk geluncht op een leuke plek. Ook van Valencia komt er binnenkort meerdere artikeltjes met tips en hotspots online!

We sloegen natuurlijk niet het prachtige Ciutat de les Arts I Les Ciències over. Wat een prachtige gebouwen en bijzonder stukje stad. We voelden ons twee kinderen in het museum en hebben vooral onze ogen uitgekeken. Must visit dus!

Na drie volle dagen Valencia was het alweer tijd om door te reizen naar onze laatste stop: Barcelona. Daar was ik jaren geleden een keertje geweest, maar veel kon ik me er niet meer van herinneren. We bezochten de belangrijke hotspots, zoals Casa Battló, Sagrada Familia en Park Guëll en gingen ook naar Camp Nou, het stadion van FC Barcelona.

We hebben bij een aantal toffe restaurantjes gegeten en hebben ook lekker gewinkeld. Wel was het een stuk warmer dan we hadden gehoopt/verwacht, dus we het ook heerlijk rustig aan gedaan. Bijvoorbeeld lezen op het dakterras van ons hotel (ook al zo’n heerlijke plek) of op een terrasje mensen kijken. Ook dat is vakantie!

En nu zijn we dus alweer een tijdje terug en stiekem aan het kijken waar onze volgende reis heen gaat. De komende weken komen er nog artikelen online vol tips, dus stay tuned!

Waar zou jij een artikel over willen lezen?